Adra Tech Logo DM
  • خانه
  • موضوعات
    • استارتاپ
    • تکنولوژی
    • هوش مصنوعی
    • دیجیتال
    • فین تک
    • سرمایه گذاری
    • هک و امنیت
    • تلفن هوشمند
    • تحلیل
  • رویداد ها
  • کافه سرمایه
  • استارتاپ ها
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خواندن: تجارت مجازی، هوش مصنوعی و تحول بازار جهانی
اشتراک گذاری
ادرا تکادرا تک
Aa
  • خانه
  • رویداد ها
  • اخبار
  • درباره ما
جستجو کنید
  • دسته بندی ها
    • تحلیل ها
  • موضوعات
  • تماس با ما
آیا شما حساب کاربری دارید؟ ورود
ما را دنبال کنید
V-commerce
ادرا تک > بلاگ > E-Commerce > تجارت مجازی، هوش مصنوعی و تحول بازار جهانی
E-Commerce

تجارت مجازی، هوش مصنوعی و تحول بازار جهانی

Mohammad Rafiei
Mohammad Rafiei منتشر شده فروردین ۲۴, ۱۴۰۴

تجارت مجازی چیست؟

فناوری در حال تغییر نحوه تعامل مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در سطح جهانی است و تجارت مجازی (V-Commerce) در مرکز این تحول قرار دارد.

تجارت مجازی به استفاده از فناوری‌های غوطه‌ور مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، و هوش مصنوعی (AI) اشاره دارد تا تجربه خریدی کاملاً تعاملی و شخصی‌سازی‌شده در محیط‌های دیجیتال ایجاد شود. تجارت مجازی، فراتر از زیرمجموعه تجارت الکترونیک، انقلابی در نحوه تعامل برندها با مصرف‌کنندگان است. در واقع، میزان تعامل و سفارشی‌سازی عمیق تری را فراهم می کند که بسیار فراتر از مرور محصولات در یک وب‌سایت یا برنامه است.

این مقاله به بررسی وضعیت فعلی تجارت مجازی، جدیدترین روندها و پیش‌بینی‌های آیندۀ آن می‌پردازد و شرکت‌هایی که پیشگام این انقلاب هستند را معرفی می‌کند.

تجارت مجازی در مقابل تجارت الکترونیک

به زبان ساده، تجارت الکترونیک خرید و فروش کالا و خدمات در بستر اینترنت است.
در مقابل، تجارت مجازی با ادغام و یکی کردن فناوری‌های غوطه‌ور، تجربه خرید تعاملی و سه‌بعدی را از راه تقلید تعامل فیزیکی فراهم می نماید.

برخی از این تفاوت‌ های تجارت مجازی با تجارت الکترونیک:

  1. تعامل: در تجارت الکترونیک، مشتری کاتالوگ محصول را به صورت آنلاین می بیند، در حالی که در تجارت مجازی، آن‌ها می‌توانند به فضاهای مجازی “وارد” شوند، قدم بزنند و از طریق VR/AR با محصولات دیجیتال تعامل داشته باشند.

  2. شبیه ساز واقعی: بر خلاف تجربه دوبعدی و مسطح در تجارت الکترونیک، تجارت مجازی یک محیط خرید چندحسی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند به صورت بصری با محصولات تعامل داشته و تقریباً همانند یک فضای فیزیکی ارتباط برقرار کنند.

  3. شخصی‌سازی: در حالی که پلتفرم‌های تجارت الکترونیک بر پایه الگوریتم‌های اولیه کالا کار می کنند، تجارت مجازی از هوش مصنوعی برای ارائه تجربه‌ای فوق‌ شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند؛ از دستیاران خرید مجازی گرفته تا آواتارهای مجازی هدایت‌شونده بر اساس ترجیحات و رفتار کاربران.

 

محتوا
تجارت مجازی چیست؟فناوری در حال تغییر نحوه تعامل مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در سطح جهانی است و تجارت مجازی (V-Commerce) در مرکز این تحول قرار دارد.تجارت مجازی به استفاده از فناوری‌های غوطه‌ور مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، و هوش مصنوعی (AI) اشاره دارد تا تجربه خریدی کاملاً تعاملی و شخصی‌سازی‌شده در محیط‌های دیجیتال ایجاد شود. تجارت مجازی، فراتر از زیرمجموعه تجارت الکترونیک، انقلابی در نحوه تعامل برندها با مصرف‌کنندگان است. در واقع، میزان تعامل و سفارشی‌سازی عمیق تری را فراهم می کند که بسیار فراتر از مرور محصولات در یک وب‌سایت یا برنامه است.این مقاله به بررسی وضعیت فعلی تجارت مجازی، جدیدترین روندها و پیش‌بینی‌های آیندۀ آن می‌پردازد و شرکت‌هایی که پیشگام این انقلاب هستند را معرفی می‌کند.تجارت مجازی در مقابل تجارت الکترونیکبه زبان ساده، تجارت الکترونیک خرید و فروش کالا و خدمات در بستر اینترنت است. در مقابل، تجارت مجازی با ادغام و یکی کردن فناوری‌های غوطه‌ور، تجربه خرید تعاملی و سه‌بعدی را از راه تقلید تعامل فیزیکی فراهم می نماید. برخی از این تفاوت‌ های تجارت مجازی با تجارت الکترونیک:تعامل: در تجارت الکترونیک، مشتری کاتالوگ محصول را به صورت آنلاین می بیند، در حالی که در تجارت مجازی، آن‌ها می‌توانند به فضاهای مجازی “وارد” شوند، قدم بزنند و از طریق VR/AR با محصولات دیجیتال تعامل داشته باشند.شبیه ساز واقعی: بر خلاف تجربه دوبعدی و مسطح در تجارت الکترونیک، تجارت مجازی یک محیط خرید چندحسی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند به صورت بصری با محصولات تعامل داشته و تقریباً همانند یک فضای فیزیکی ارتباط برقرار کنند.شخصی‌سازی: در حالی که پلتفرم‌های تجارت الکترونیک بر پایه الگوریتم‌های اولیه کالا کار می کنند، تجارت مجازی از هوش مصنوعی برای ارائه تجربه‌ای فوق‌ شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند؛ از دستیاران خرید مجازی گرفته تا آواتارهای مجازی هدایت‌شونده بر اساس ترجیحات و رفتار کاربران.نقش حیاتی هوش مصنوعی در V-commerceیکی از مولفه های مهم افزایش تجارت مجازی، هوش مصنوعی است که بسیاری از شخصی‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و تعاملات  تجربه خرید مجازی را ممکن می سازد. هوش مصنوعی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که داده‌ها را جمع‌آوری کنند، رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی نموده و تجربیاتی سفارشی‌شده ارائه دهند که بسیار جذاب‌تر از تعاملات سنتی تجارت الکترونیک است.شخصی‌سازی و تعامل مشتری با استفاده از هوش مصنوعیشخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی،  قلب تجارت مجازی است. با تحلیل داده‌های مربوط به ترجیحات کاربران، تاریخچه خرید و رفتار آن‌ها، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند تجربه هر مصرف‌کننده را در زمان واقعی سفارشی کنند. در آینده، شرکت‌های پیشرو از آواتارهای هوش مصنوعی و دستیاران مجازی استفاده می‌کنند تا به کاربران در محیط‌های مجازی راهنمایی دهند، به سوالات پاسخ دهند و محصولات مرتبط را توصیه کنند.به عنوان مثال، شرکت علی‌بابا، تجارت مجازی را در اکوسیستم (Tmall Genie) خود ادغام خواهد کرد. هوش مصنوعی، آواتارهای مجازی را که به‌عنوان خریداران شخصی عمل می‌کنند، اجرا نموده و بر اساس تجزیه و تحلیل لحظه‌ای داده‌های کاربر و ترجیحات او، توصیه‌هایی ارائه می‌دهند. این پلتفرم می‌تواند چیدمان فروشگاه مجازی را بر اساس عادات کاربران تغییر دهد و محیطی کاملاً شخصی برای هر خریدار ایجاد کند.تجزیه و تحلیلهوش مصنوعی همچنین در فرایندهای تصمیم‌گیری در تجارت مجازی نقش اساسی دارد و از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای پیش‌بینی نیازهای مشتری و بهینه‌سازی پیشنهادات محصول استفاده می‌کند. ابزارهای تحلیل پیش‌بینی‌کننده در تجارت مجازی، رفتار مصرف‌کننده را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می‌کنند و توصیه‌های لحظه‌ای، تغییرات قیمت یا تنظیمات محتوایی را برای بهبود نرخ تبدیل انجام می‌دهند.برای مثال، نایک از هوش مصنوعی در محیط‌های مجازی خود استفاده می‌کند تا پیشنهادات لحظه‌ای بر اساس تعامل خاص کاربر با محصولات مجازی ایجاد کند. با ردیابی مدت زمان تعامل مشتریان با اقلام خاص، هوش مصنوعی می‌تواند پیش‌بینی کند که چه زمانی و چگونه باید انگیزه‌هایی مانند تخفیف یا پیشنهادات شخصی‌شده را بر اساس مدل‌های پیش‌بینی ارائه دهد.شرکت‌های پیشگام در  انقلاب تجارت مجازیبرندها و شرکت های بین المللی متنوعی در خط مقدم انقلاب تجارت مجازی قرار دارند. که با فناوری‌های جدید و مدل‌های تعامل مشتری مرزهای پیشرفت را گسترش می دهند.۱. علی‌بابا (Alibaba):پیشگام تجارت مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی علی‌بابا به‌عنوان یکی از  غول‌های تجارت الکترونیک در جهان، پیشرو در  ادغام هوش مصنوعی در تجارت مجازی است. از طریق پلتفرم (VR Shopping Day) که در (Tmall) راه‌اندازی شده است، کاربران می‌توانند فروشگاه‌های مجازی را تجربه کنند که توسط توصیه‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود. در سال های آینده ، دستیاران خرید مبتنی بر هوش مصنوعی علی‌بابا می‌توانند از طریق آواتارهای مجازی با مصرف‌کنندگان تعامل داشته و به آن‌ها در حضور در مراکز خرید مجازی بزرگ کمک کنند. این شرکت همچنین از هوش مصنوعی برای تبدیل داده‌های لحظه‌ای مصرف‌کننده به پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند و تجربه کلی خرید مجازی را فراهم می نماید.۲. ایکیا (IKEA):نمایشگاه‌های مجازی با ادغام واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۵، ایکیا در طی تجارت مجازی با واقعیت افزوده، امکان طراحی فضاها و خرید مبلمان را توسط کاربر در محیط‌های دیجیتال کاملاً غوطه‌ور فراهم نموده است. با برنامه IKEA Place، مصرف‌کنندگان می‌توانند مدل‌های سه‌بعدی مبلمان را در خانه‌های خود قرار دهند و  آن را در فضای منزل خود ببینند.۳. زارا (Zara):ترکیب مد و فناوریزارا از آینه‌های AR که با تقویت‌شده با هوش مصنوعی در فروشگاه‌های مجازی خود استفاده می‌کند. تا به مشتریان امکان پرو کردن لباس‌ را به‌صورت مجازی بدهد و حتی تناسب و سبک لباس را بر اساس داده‌های کاربران شخصی‌سازی می کند. در تجربه کاربری پلتفرم تجارت مجازی زارا، آواتارهای هوش مصنوعی بر اساس خریدهای قبلی و اندازه‌گیری‌های بدن که از طریق فناوری اسکن بدن مبتنی بر هوش مصنوعی به دست می‌آید، لباس‌های مناسب را برای هر مشتری پیشنهاد می‌کنند.۴. متا (فیسبوک):متا با تمرکز بر متاورس، یکی از مهره های کلیدی در شکل‌دهی آینده V-commerce است. این شرکت، مراکز خرید مجازی ساخته است که در آن کاربران می‌توانند با فروشگاه‌های مجازی برندها تعامل داشته باشند. هوش مصنوعی نقش محوری در این محیط‌ها ایفا می‌کند؛ پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده محصول را ارائه می‌دهد، کاربران را در فضا راهنمایی می‌کند و حتی انجام خریدهای اجتماعی مجازی را با دوستان مهیا می‌کند. چشم‌انداز متا برای دهه ۲۰۳۰ شامل یک متاورس گسترده است که در آن آواتارهای هوش مصنوعی فعالیت‌های اجتماعی را در تجاری ممکن می سازند.روندهای پیش رو در V-commerceادغام با متاورستا دهه ۲۰۳۰، تجارت مجازی به‌طور کامل با متاورس ادغام خواهد شد، جایی که کاربران می‌توانند در شهرهای مجازی خرید کنند و به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره مجازی خود با برندها تعامل داشته باشند. هوش مصنوعی محیط‌های مجازی فوق‌العاده شخصی‌سازی‌شده ایجاد خواهد کرد که در آن هر تعامل اجتماعی یا تجاری می‌تواند منجر به یک فرصت خرید شود و المان سرگرمی را چاشنی تجربه خرید کنند.شخصی‌سازی منحصر بفرد مبتنی بر هوش مصنوعیهوش مصنوعی به تکامل خود ادامه خواهد داد و امکان شخصی‌سازی عمیق‌تر را فراهم می‌کند. تا سال ۲۰۳۰، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، نیاز مصرف‌کننده را پیش از حضورشان پیش‌بینی کرده و پیشنهادات خرید را بر اساس داده‌های پیچیده رفتاری ارائه خواهند نمود.آینده درخشان V-commerceاین نوع کسب و کار در آینده، با پیشرفت‌ هوش مصنوعی، VR و AR ، نحوه تعامل کسب‌وکارها با مصرف‌کنندگان را دگرگون خواهد نمود. با نزدیک شدن به دهه ۲۰۳۰، آینده این تجارت حتی امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد. همچنین با ادغام متاورس، شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود خواهد یافت. شرکت‌هایی مانند علی‌بابا، ایکیا، متا و نایک در حال حاضر در این راه پیشگام هستند. آن ها از هوش مصنوعی برای ایجاد تجربیات خرید مجازی غوطه‌ور، تعاملی و شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند.

تکنولوژی های V-commerce

 

نقش حیاتی هوش مصنوعی در V-commerce

یکی از مولفه های مهم افزایش تجارت مجازی، هوش مصنوعی است که بسیاری از شخصی‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و تعاملات  تجربه خرید مجازی را ممکن می سازد. هوش مصنوعی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که داده‌ها را جمع‌آوری کنند، رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی نموده و تجربیاتی سفارشی‌شده ارائه دهند که بسیار جذاب‌تر از تعاملات سنتی تجارت الکترونیک است.

شخصی‌سازی و تعامل مشتری با استفاده از هوش مصنوعی

شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی،  قلب تجارت مجازی است. با تحلیل داده‌های مربوط به ترجیحات کاربران، تاریخچه خرید و رفتار آن‌ها، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند تجربه هر مصرف‌کننده را در زمان واقعی سفارشی کنند. در آینده، شرکت‌های پیشرو از آواتارهای هوش مصنوعی و دستیاران مجازی استفاده می‌کنند تا به کاربران در محیط‌های مجازی راهنمایی دهند، به سوالات پاسخ دهند و محصولات مرتبط را توصیه کنند.

به عنوان مثال، شرکت علی‌بابا، تجارت مجازی را در اکوسیستم (Tmall Genie) خود ادغام خواهد کرد. هوش مصنوعی، آواتارهای مجازی را که به‌عنوان خریداران شخصی عمل می‌کنند، اجرا نموده و بر اساس تجزیه و تحلیل لحظه‌ای داده‌های کاربر و ترجیحات او، توصیه‌هایی ارائه می‌دهند. این پلتفرم می‌تواند چیدمان فروشگاه مجازی را بر اساس عادات کاربران تغییر دهد و محیطی کاملاً شخصی برای هر خریدار ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل

هوش مصنوعی همچنین در فرایندهای تصمیم‌گیری در تجارت مجازی نقش اساسی دارد و از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای پیش‌بینی نیازهای مشتری و بهینه‌سازی پیشنهادات محصول استفاده می‌کند. ابزارهای تحلیل پیش‌بینی‌کننده در تجارت مجازی، رفتار مصرف‌کننده را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می‌کنند و توصیه‌های لحظه‌ای، تغییرات قیمت یا تنظیمات محتوایی را برای بهبود نرخ تبدیل انجام می‌دهند.

برای مثال، نایک از هوش مصنوعی در محیط‌های مجازی خود استفاده می‌کند تا پیشنهادات لحظه‌ای بر اساس تعامل خاص کاربر با محصولات مجازی ایجاد کند. با ردیابی مدت زمان تعامل مشتریان با اقلام خاص، هوش مصنوعی می‌تواند پیش‌بینی کند که چه زمانی و چگونه باید انگیزه‌هایی مانند تخفیف یا پیشنهادات شخصی‌شده را بر اساس مدل‌های پیش‌بینی ارائه دهد.

شرکت‌های پیشگام در  انقلاب تجارت مجازی

برندها و شرکت های بین المللی متنوعی در خط مقدم انقلاب تجارت مجازی قرار دارند. که با فناوری‌های جدید و مدل‌های تعامل مشتری مرزهای پیشرفت را گسترش می دهند.

۱. علی‌بابا (Alibaba):

پیشگام تجارت مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی
علی‌بابا به‌عنوان یکی از  غول‌های تجارت الکترونیک در جهان، پیشرو در  ادغام هوش مصنوعی در تجارت مجازی است. از طریق پلتفرم (VR Shopping Day) که در (Tmall) راه‌اندازی شده است، کاربران می‌توانند فروشگاه‌های مجازی را تجربه کنند که توسط توصیه‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود. در سال های آینده ، دستیاران خرید مبتنی بر هوش مصنوعی علی‌بابا می‌توانند از طریق آواتارهای مجازی با مصرف‌کنندگان تعامل داشته و به آن‌ها در حضور در مراکز خرید مجازی بزرگ کمک کنند. این شرکت همچنین از هوش مصنوعی برای تبدیل داده‌های لحظه‌ای مصرف‌کننده به پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند و تجربه کلی خرید مجازی را فراهم می نماید.

۲. ایکیا (IKEA):

نمایشگاه‌های مجازی با ادغام واقعیت افزوده
در سال ۲۰۲۵، ایکیا در طی تجارت مجازی با واقعیت افزوده، امکان طراحی فضاها و خرید مبلمان را توسط کاربر در محیط‌های دیجیتال کاملاً غوطه‌ور فراهم نموده است. با برنامه IKEA Place، مصرف‌کنندگان می‌توانند مدل‌های سه‌بعدی مبلمان را در خانه‌های خود قرار دهند و  آن را در فضای منزل خود ببینند.

۳. زارا (Zara):

ترکیب مد و فناوری

زارا از آینه‌های AR که با تقویت‌شده با هوش مصنوعی در فروشگاه‌های مجازی خود استفاده می‌کند. تا به مشتریان امکان پرو کردن لباس‌ را به‌صورت مجازی بدهد و حتی تناسب و سبک لباس را بر اساس داده‌های کاربران شخصی‌سازی می کند. در تجربه کاربری پلتفرم تجارت مجازی زارا، آواتارهای هوش مصنوعی بر اساس خریدهای قبلی و اندازه‌گیری‌های بدن که از طریق فناوری اسکن بدن مبتنی بر هوش مصنوعی به دست می‌آید، لباس‌های مناسب را برای هر مشتری پیشنهاد می‌کنند.

۴. متا (فیسبوک):

ساخت بازار متاورس

متا با تمرکز بر متاورس، یکی از مهره های کلیدی در شکل‌دهی آینده V-commerce است. این شرکت، مراکز خرید مجازی ساخته است که در آن کاربران می‌توانند با فروشگاه‌های مجازی برندها تعامل داشته باشند. هوش مصنوعی نقش محوری در این محیط‌ها ایفا می‌کند؛ پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده محصول را ارائه می‌دهد، کاربران را در فضا راهنمایی می‌کند و حتی انجام خریدهای اجتماعی مجازی را با دوستان مهیا می‌کند. چشم‌انداز متا برای دهه ۲۰۳۰ شامل یک متاورس گسترده است که در آن آواتارهای هوش مصنوعی فعالیت‌های اجتماعی را در تجاری ممکن می سازند.

 

 

روندهای پیش رو در V-commerce

ادغام با متاورس

تا دهه ۲۰۳۰، تجارت مجازی به‌طور کامل با متاورس ادغام خواهد شد، جایی که کاربران می‌توانند در شهرهای مجازی خرید کنند و به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره مجازی خود با برندها تعامل داشته باشند. هوش مصنوعی محیط‌های مجازی فوق‌العاده شخصی‌سازی‌شده ایجاد خواهد کرد که در آن هر تعامل اجتماعی یا تجاری می‌تواند منجر به یک فرصت خرید شود و المان سرگرمی را چاشنی تجربه خرید کنند.

 

شخصی‌سازی منحصر بفرد مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه خواهد داد و امکان شخصی‌سازی عمیق‌تر را فراهم می‌کند. تا سال ۲۰۳۰، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، نیاز مصرف‌کننده را پیش از حضورشان پیش‌بینی کرده و پیشنهادات خرید را بر اساس داده‌های پیچیده رفتاری ارائه خواهند نمود.

آینده درخشان V-commerce

این نوع کسب و کار در آینده، با پیشرفت‌ هوش مصنوعی، VR و AR ، نحوه تعامل کسب‌وکارها با مصرف‌کنندگان را دگرگون خواهد نمود. با نزدیک شدن به دهه ۲۰۳۰، آینده این تجارت حتی امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد. همچنین با ادغام متاورس، شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود خواهد یافت.
شرکت‌هایی مانند علی‌بابا، ایکیا، متا و نایک در حال حاضر در این راه پیشگام هستند. آن ها از هوش مصنوعی برای ایجاد تجربیات خرید مجازی غوطه‌ور، تعاملی و شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند.

برچسب گذاری شده: Alibaba, IKEA, Zara, ادرا تک, ادراتک, انقلاب تجارت مجازی, ایکیا, تجارت الکترونیک, تجارت مجازی, زارا, علی بابا, فیسبوک, متا, متاورس, مد و فناوری, نواوری, هوش مصنوعی

اولین نفری باشید که اخبار حوزه استارتاپ ها را میشوند.

با ثبت نام در خبرنامه آدرا تک اولین نفری در اکوسیستم باشید که در سریعترین زمان از اخبار جدید و بروز راجب استارتاپ ها مطلع میشود.
Mohammad Rafiei فروردین ۲۹, ۱۴۰۴ فروردین ۲۴, ۱۴۰۴
این مقاله را به اشتراک بگذارید
Twitter LinkedIn Reddit Copy Link
شما چی فکر میکنید؟
Love0
Cry0
Sad0
Happy0
Angry0
Dead0
Wink0
پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

پست های مرتبط

iphone 17 series live air ultra normal version
الکترونیکتحلیلتکنولوژیدیجیتال

از آیفون ۱۷ چه می‌دانیم؟

Parsa Zamanian Parsa Zamanian 3 دقیقه زمان مطالعه
قدم های نو در تجارت الکترونیک: لجستیک و زنجیره تأمین
لجستیک

قدم های نو در تجارت الکترونیک: لجستیک و زنجیره تأمین

Mohammad Rafiei Mohammad Rafiei 9 دقیقه زمان مطالعه
تجارت الکترونیک در استارتاپ
E-Commerce

بررسی تجارت الکترونیک در اکوسیستم استارتاپی ایران

Melika Borzuei Melika Borzuei 7 دقیقه زمان مطالعه
  • بررسی
  • برترین محصولات
  • ارتباط
  • لیست مطالعه
  • شخصی سازی علایق
ورود

از اینجا وارد حساب شخصی خود بشوید

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟