Adra Tech Logo DM
  • خانه
  • موضوعات
    • استارتاپ
    • تکنولوژی
    • هوش مصنوعی
    • دیجیتال
    • فین تک
    • سرمایه گذاری
    • هک و امنیت
    • تلفن هوشمند
    • تحلیل
  • رویداد ها
  • کافه سرمایه
  • استارتاپ ها
  • اخبار
  • درباره ما
  • تماس با ما
خواندن: چگونه در فروشگاه اینترنتی تجربه کاربری بهتری ایجاد کنیم؟
اشتراک گذاری
ادرا تکادرا تک
Aa
  • خانه
  • رویداد ها
  • اخبار
  • درباره ما
جستجو کنید
  • دسته بندی ها
    • تحلیل ها
  • موضوعات
  • تماس با ما
آیا شما حساب کاربری دارید؟ ورود
ما را دنبال کنید
تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی
ادرا تک > بلاگ > دسته بندی نشده > چگونه در فروشگاه اینترنتی تجربه کاربری بهتری ایجاد کنیم؟
دسته بندی نشده

چگونه در فروشگاه اینترنتی تجربه کاربری بهتری ایجاد کنیم؟

ملیکا برزوئی
Melika Borzuei منتشر شده آبان ۲۲, ۱۴۰۴

راز موفقیت هر کسب‌وکاری، اهمیت دادن به مشتریان فعلی و بالقوه است. یکی از راه‌های اهمیت دادن به مشتریان هم، ایجاد تجربه کاربری بهتر است که در فروشگاه‌های اینترنتی مصداق بیشتری دارد. اگر شما هم قصد دارید تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

محتوا
۹ روش ایجاد تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی۱. ایجاد وبسایت پاسخگو برای پلتفرم موبایل۲. کاهش دادن زمان بارگذاری در وبسایت۳. جلوگیری از شکستن لینک‌ها۴. شخصی‌سازی برای داشتن تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی۵. نمایش تنوع محصولات سازمان‌یافته۶. بهینه‌سازی توضیحات محصول۷. ارائه پاداش به مشتریان۸. ارائه گزینه‌های پرداخت آسان۹. ارسال و تحویل سریع برای داشتن تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتیکلام پایانی

۹ روش ایجاد تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی

تجربه و آمارها ثابت کرده‌اند که مشتریان وقتی تجربه کاربری خوبی از فروشگاه اینترنتی نداشته باشند، اقدام به خرید کمتری خواهند داشت. رویکرد مشتری‌محوری در فروشگاه‌های اینترنتی از سایر کسب‌وکارها اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که شما مستقیما با مشتریان در ارتباط نیستید تا همه چیز را به آنها توضیح دهید. در ادامه روش‌هایی را برای بهبود تجربه کاربری مشتریان در فروشگاه‌های اینترنتی معرفی خواهیم کرد.

روش های داشتن تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی

۱. ایجاد وبسایت پاسخگو برای پلتفرم موبایل

اول از همه ذکر این نکته ضروری است که یکپارچه‌سازی وبسایت برای همه پلتفرم‌ها اهمیت زیادی دارد. ایجاد وبسایت واکنش‌گرا یا پاسخگو برای پلتفرم موبایل در عصر گوشی‌های هوشمند، یک ضرورت به حساب می‌آید. طبق آمارهای منتشرشده، بخش قابل‌توجهی از ترافیک آنلاین از دستگاه‌های تلفن همراه است. در صورتی که فروشگاه آنلاین شما وبسایت پاسخگویی نداشته باشد، طبیعتا تجربه کاربری مشتریان را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. باید ابعاد وبسایت شما با صفحه نمایش موبایل متناسب بوده و از نظر بصری وضعیت خوبی ارائه دهد.

۲. کاهش دادن زمان بارگذاری در وبسایت

تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی، مستلزم اهمیت دادن به زمان مشتریان است. در دنیای امروز که همه چیز وابسته به سرعت است، وبسایت‌هایی که سرعت بسیار کندی دارند از چرخه خارج می‌شوند. سرعت پایین وبسایت، منجر به افزایش نرخ ترک سبد خرید خواهد شد. بهتر است تصاویری را بارگذاری کنید که حجم کمی دارند و فشرده‌سازی شده‌اند. همچنین از کش مرورگر استفاده کرده و اسکریپت‌های غیرضروری را به حداقل برسانید. فروشگاه اینترنتی با سرعت بالا نه تنها بین مشتریان محبوب است، بلکه روی رتبه‌بندی شما در جستجوها نیز تأثیر می‌گذارد.

چگونگی داشتن تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی

۳. جلوگیری از شکستن لینک‌ها

احتمالا ناامیدکننده‌تر از شکستن لینک و رسیدن به صفحه ۴۰۴ برای کاربر وجود ندارد! برای جلوگیری از این اتفاق و ایجاد تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی به صورت مرتب وبسایت خود را از نظر لینک‌های شکسته بررسی و آنها را اصلاح کنید. کاربران باید بتوانند بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای در فروشگاه اینترنتی شما به گشت‌وگذار بپردازند. سایتی که سرعت مطمئنی دارد و شکستن لینک در آن اتفاق نمی‌افتد به مشتریان انگیزه بیشتری هم برای خرید می‌دهد.

۴. شخصی‌سازی برای داشتن تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی

چه چیزی بهتر از این که مشتریان در فروشگاه آنلاین شما با محتوایی که بیشتر به دنبال آن هستند مواجه شوند؟ منظور از شخصی‌سازی فقط این نیست که مشتریان را با اسم کوچک آنها مخاطب قرار دهید، بلکه بسیار فراتر از این باید عمل کنید. اینجاست که بینش‌های مبتنی بر داده به کمک شما می‌آیند. این بینش‌ها توصیه‌های شخصی‌شده محصول، تجربه‌های خرید پویا و محتوای مناسب کاربران را متناسب با جستجوی شخص به آنها ارائه می‌دهند. شخصی‌سازی یکی از قدرتمندترین روش‌های ایجاد تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی به حساب می‌آید و رابطه خوبی بین مشتری و برند ایجاد می‌کند.

۵. نمایش تنوع محصولات سازمان‌یافته

ایجاد یک دسته‌بندی یا کاتالوگ منظم، می‌توانید از بی‌نظمی جلوگیری کرده و باعث بهبود روند تصمیم‌گیری مشتری شود. باید تغییرات محصول را به صورت کاملا منظم و کاربرپسند منظم کنید. بهترین کار استفاده از فیلترها، دسته‌بندی واضح، قابلیت جستجو و … است. این قابلیت‌ها به مشتریان کمک می‌کنند تا سریع‌تر به آنچه که می‌خواهند برسند. هر چقدر از گیج‌شدن و بهم‌ریختگی مشتریان جلوگیری کنید، بیشتر در ایجاد تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی موفق خواهید شد؛ چرا که مشتریان به انتخاب آگاهانه و سریع علاقه دارند.

تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی

۶. بهینه‌سازی توضیحات محصول

اغلب مشتریان وقتی توضیحات مناسبی از محصول دریافت نمی‌کنند از خرید آن منصرف می‌شوند. ارائه توضیحات قانع‌کننده محصولات در مسیر خرید برای مشتریان ضروری است. مشتریان باید بدانند که دقیقا محصول با چه مشخصاتی قرار است خریداری کنند. توضیحات مختصر و جذابی ایجاد کنید تا مزایا و ویژگی‌های محصول شما را به شکل دقیق نشان دهد. تصاویر و ویدئوها برای ارائه جزئیات بیشتر محصول، گزینه‌های عالی هستند. همچنین در مورد وزن، ابعاد، فرم و … محصول هم توضیحات کافی داشته باشید.

۷. ارائه پاداش به مشتریان

چرا نباید برای مشتریان وفادار خود پاداش در نظر بگیرید؟ یکی از بهترین راه‌های قدردانی از مشتریان وفادار، ارائه پاداش به آنهاست. این پاداش می‌تواند شامل تخفیف‌ها، ارائه شیوه‌های خرید متفاوت، امکان خرید اقساطی و … باشد. به هر حال وقتی مشتریان وفادار ببینند که از آنها حمایت می‌کنید، نه‌تنها وفاداری آنها تشدید می‌شود که فروشگاه اینترنتی شما را به دیگران هم با اشتیاق بیشتری معرفی خواهند کرد. به این ترتیب آنها را به مشتریان حامی برند تبدیل خواهید کرد.

۸. ارائه گزینه‌های پرداخت آسان

بسیاری از مشتریان وقتی انعطافی در شیوه‌های پرداخت مشاهده ‌نکنند، سبد خرید را ترک خواهند کرد. برای مثال همیشه از یک شیوه ثابت پرداخت نقدی استفاده نکنید. در صورتی که امکان دارد، شیوه‌های اعتباری یا پرداخت اقساطی را هم اضافه کنید. یکی از راهکارهای اساسی ایجاد تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی، همین ارائه گزینه‌های پرداخت آسان است. مشتریان دوست دارند که شیوه‌های متفاوتی برای پرداخت داشته باشند.

۹. ارسال و تحویل سریع برای داشتن تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی

بسیاری از مشتریان دلیل عدم‌خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را پروسه طولانی ارسال و تحویل آنها می‌دانند. برای مشتریانی که فاصله کمی از انبار شما دارند، امکان ارسال و تحویل همان روز یا روز بعد را حتما فراهم کنید. برای مشتریان دورتر هم گزینه‌های متعدد ارسال سریع یا معمولی را در نظر بگیرید. بسیاری از مشتریان حاضرند مبلغ بیشتری پرداخت کنند، اما سفارش خود را سریع تحویل بگیرند.

کلام پایانی

ایجاد تجربه کاربری بهتر در فروشگاه اینترنتی از نان شب هم برای صاحبان این نوع کسب‌وکار ضروری است. مشتریان زمانی برای خرید از وبسایت شما قانع خواهند شد که تجربه کاربری مناسبی داشته باشند. در این مطلب استراتژی‌ها و راهکارهایی را در همین راستا ارائه دادیم.

اولین نفری باشید که اخبار حوزه استارتاپ ها را میشوند.

با ثبت نام در خبرنامه آدرا تک اولین نفری در اکوسیستم باشید که در سریعترین زمان از اخبار جدید و بروز راجب استارتاپ ها مطلع میشود.
Melika Borzuei آبان ۲۲, ۱۴۰۴ آبان ۲۲, ۱۴۰۴
این مقاله را به اشتراک بگذارید
Twitter LinkedIn Reddit Copy Link
شما چی فکر میکنید؟
Love0
Cry0
Sad0
Happy0
Angry0
Dead0
Wink0
پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

پست های مرتبط

تأثیر ChatGPT و ابزارهای هوش مصنوعی بر تجربه خرید
دسته بندی نشده

تأثیر ChatGPT و ابزارهای هوش مصنوعی بر تجربه خرید

ملیکا برزوئی Melika Borzuei 8 دقیقه زمان مطالعه
تجربه کاربری در تجارت الکترونیک
دسته بندی نشده

چرا تجربه کاربری در تجارت الکترونیک اهمیت دارد؟

ملیکا برزوئی Melika Borzuei 7 دقیقه زمان مطالعه
دسته بندی نشده

چگونه اعتماد مشتریان را در خرید آنلاین جلب کنیم؟

ملیکا برزوئی Melika Borzuei 7 دقیقه زمان مطالعه
  • بررسی
  • برترین محصولات
  • ارتباط
  • لیست مطالعه
  • شخصی سازی علایق
ورود

از اینجا وارد حساب شخصی خود بشوید

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟